Hämeenlinna on Suomen tii-laakso. Kenttiä on niin tiheässä, että
hyvä pelaaja pystyy lyömään pallon melkeinpä kentältä toiselle! Myös kenttien markkinointi
on kunnossa. Hyvä esimerkki tästä on Vanajanlinnan ja sen ympärille rakennetun LinnaGolfin näkyvyys erilaisissa medioissa ja sitä kautta tunnettuus niin
kansallisesti kuin kansainvälisesti. Tätä markkinointiosaamista ja rohkeutta kaivataan
lisää. Meillä on Sibelius, Uno Cygnaeus, rantareitti, Hämeen Linna, Aulanko ja
kohta Janakkalassa mini-Fiskars. Nyt tarvitaan markkinointia.
Parin vuoden kuluttua on Sibelius- juhlavuosi. Kiinnostus
Sibeliusta kohtaan on maailmalla jatkuva. Vaaditaan pitkäjänteinen suunnitelma
ja sille rahoitus, jotta tätä Sibeliuksen 150-vuotisjuhlavuotta 2015 voidaan
hyödyntää Hämeenlinnan saamiseksi maailmankartalle, ja ihan Suomenkin kartalle,
Sibeliuksen syntymäkaupunkina (suurin
osa suomalaisista taitaisi veikata Lahtea!). Sibelius-turistit tuovat elävyyttä
kaupunkiin ja rahaa yrittäjien ja sitä kautta kaupungin kassaan. Ja tämä ei saa
jäädä vain juhlavuoteen. Juhlavuotta varten rakennetut kokonaisuudet tulee
voida ainakin osaltaan hyödyntää myös seuraavina vuosina, jotta saamme rakennetuksi
kestävän maineen monipuolisena Sibeliuksen syntymäkaupunkina ja laadukkaiden
musiikkitapahtumien järjestäjänä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti