tiistai 7. elokuuta 2012

Sibelius, sauna ja sisu…

Hämeenlinna on Suomen tii-laakso. Kenttiä on niin tiheässä, että hyvä pelaaja pystyy lyömään pallon melkeinpä kentältä toiselle! Myös kenttien markkinointi on kunnossa. Hyvä esimerkki tästä on Vanajanlinnan ja sen ympärille rakennetun LinnaGolfin näkyvyys erilaisissa medioissa ja sitä kautta tunnettuus niin kansallisesti kuin kansainvälisesti. Tätä markkinointiosaamista ja rohkeutta kaivataan lisää. Meillä on Sibelius, Uno Cygnaeus, rantareitti, Hämeen Linna, Aulanko ja kohta Janakkalassa mini-Fiskars. Nyt tarvitaan markkinointia.



Parin vuoden kuluttua on Sibelius- juhlavuosi. Kiinnostus Sibeliusta kohtaan on maailmalla jatkuva. Vaaditaan pitkäjänteinen suunnitelma ja sille rahoitus, jotta tätä Sibeliuksen 150-vuotisjuhlavuotta 2015 voidaan hyödyntää Hämeenlinnan saamiseksi maailmankartalle, ja ihan Suomenkin kartalle,  Sibeliuksen syntymäkaupunkina (suurin osa suomalaisista taitaisi veikata Lahtea!). Sibelius-turistit tuovat elävyyttä kaupunkiin ja rahaa yrittäjien ja sitä kautta kaupungin kassaan. Ja tämä ei saa jäädä vain juhlavuoteen. Juhlavuotta varten rakennetut kokonaisuudet tulee voida ainakin osaltaan hyödyntää myös seuraavina vuosina, jotta saamme rakennetuksi kestävän maineen monipuolisena Sibeliuksen syntymäkaupunkina ja laadukkaiden musiikkitapahtumien järjestäjänä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti